רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 בנובמבר 2014

"זה סופה של השתיקה" שרו בהתלהבות אלפים במחאה למען האדמו"ר הרב פינטו






משעות הערב החלו להתקבץ במתחם "שובה ישראל" אלפי אנשים גברים, נשים וילדים, מהארץ ומחו"ל, שהגיעו לתמוך במחאת צדק תרדוף למען האדמו"ר פינטו שליט"א, ההערכה היא כי בשיאה של העצרת נכחו כ- 4000 איש.

הבוקר החל מוקדם מאד עבור צוות המחאה, תחת "איומי" החזאים על סופה, וקשת מדהימה שנראתה מעל בניין הישיבה, התקבלה החלטה כי האמונה בבורא עולם ובצדיק מנהיג הקהילה האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א חזקה יותר מכל תחזית מזג האוויר, וההכנות נכנסו לקצב מסחרר, במהלך היום בראיון ברדיו "קול ברמה" מסר דובר המחאה כי השמיים מעל הישיבה כחולים, החזאי דני רופ שהיה בשידור טען מנגד לסופות, דובר המחאה הסכים בחיוך להתפשר על סופה רק משמונה בערב, ולמרבה הפלא ומה שהגדיר כ- "זכות אבות של צדיק יסוד עולם", כמה דקות לשמונה בערב עם תום העצרת החל לרדת הגשם באזור.
  
להמשך כנסו כאן:

המערך הלוגיסטי של הוצאת אוטובוסים שיצאו מצפון ומדרום ושיירות של מכוניות, יצא לדרך בשעות אחר הצהריים, ומשעות הערב המוקדמות החלו אלפים להתאסף במתחם ישיבת שובה ישראל באשדוד.

ברחבה הוכנו אוהלי ענק מרווחים, מסך ענק ורמקולים לאפשר לתומכים לצפות בכל העצרת שהתנהלה בהיכל הישיבה, המראה היה מדהים, קבוצות של אנשים החלו לרקוד ולשיר, ובמיוחד ראוי לציין את הסדר המופתי, לא נרשמה אף הפרת סדר, הארוע התנהל בשמחה ומתוך הלב.

שבוע לפני כן, מועדה המקורי של העצרת החליט צוות המחאה לאור פיגוע הדמים המזעזע בירושלים לדחות את העצרת בשבוע, יו"ר המחאה בן ציון עטייה התייחס לכך בעצרת ואמר "הפיגוע החריד את כולנו, דם אחינו היקרים נשפך על קידוש השם" ופנה למי שהגדיר, כעושי העוולה כנגד האדמו"ר פינטו "אין הבדל בין הדם שנשפך בירושלים, לבין שפיכות הדמים כנגד האדמו"ר פינטו וקהילתו", ופירט "הפגיעה בצדיק, כמוה פגיעה ישירה במפעלי החסד ובנזקקים, באלמנות ויתומים".

העצרת החלה בתפילת מנחה המונית, קריאת מזמורי תהילים שחיבר האדמו"ר פינטו שנקרא "תיקון הנפש", לעצרת הגיעו תומכים רבים שאינם שמרי מצוות, בדף הפייסבוק של המחאה ניתן לראות תמיכה גורפת במחאה מכל קצווי הקשת של הציבור, תוך כדי הערב ראינו גם את, ליאור נרקיס, משה בן זקן, עודד מויאל, ועוד ידוענים ואנשי עסקים על הבמה.

העצרת החלה בנאום חוצב להבות של רב הישיבה הרב שמואל אוחנה שליט"א, הרב בהתרגשות רבה דיבר על בזיון התורה ובזיון תלמידי חכמים ואמר "בגלל שביזו תלמידי חכמים חרבה ירושלים", עוד אמר הרב אוחנה בהתרגשות גדולה כשצער ניכר על פניו "שמעתי באוזני את הקללות נגד אותם גורמים הרודפים את האדמו"ר פינטו, מפיהם של נזקקים אשר נפגעים כתוצאה מכך", ואמר כי "זה לא נעים לשמוע", הרב לא פירט את מי קיללו אך בקהל נשמעו רמזים עבים.

העצרת הייתה מלווה בהרבה מוזיקה חסידית וקצבית וכן שירים המזוהים עם קהילת שובה ישראל של האדמו"ר פינטו שליט"א, האלפים הניפו שלטים עם מסרים מטעם מטה המחאה, שרו ורקדו כל הערב, ניכר היה כי מה שאמר עטייה עת הוכרז על קיום העצרת "תם עידן השתיקה בשובה ישראל", חלחל עמוק מאד לנפש תומכי המחאה בעצרת.

בנאומו קרא עטייה ישירות ליועץ המשפטי להפסיק לגלות אטימות, ולמפכ"ל המשטרה דנינו מסר עטייה כי קצינים כמו אפרים ברכה ומנשה ארביב גרמו לארגון לאבד את אמון הציבור, עוד קרא עטייה לדנינו "ולכל מי שמעורב ברדיפה אחר הצדיק" כך אמר, לחקור את אפרים ברכה, והבהיר כי עד אז הצדק לא יצא לאור.

בסיום דבריו אמר עטייה כי אם זה לא יפסק, ולא יהיה חקר האמת לשורשה, קרי חקירת אפרים ברכה, "יהיו לזה השלכות", ונתן דוגמא "מאה איש ישבתו רעב עד מוות מול יחידת 433", כך סיכם עטייה נאום ישיר וחד מאד, בו הפנה אצבע מאשימה קשה מאד נגד אותה קבוצה שמגלה אטימות לרצון הציבור ושהפכה "נתינה לשוחד".

אחד השיאים בערב היה חשיפת השיר "זה סופה של השתיקה",  שנכתב כתמיכה לאדמו"ר פינטו והמחאה, והופק והושק בבכורה עולמית שיר קצבי מאד, על הבמה עלה הזמר אלעד צפירה שפשוט "העיף את חסידי הרב והתומכים באוויר" כך מסר דובר מחאת צדק תרדוף לעיתונות, בדף המחאה בפייסבוק הועלו סרטונים בהם אלפים בהיכל וברחבה פשוט כך "עפים באוויר" ורוקדים ושרים, שיר הושמע ברצף שוב ושוב והקהל פשוט לא נתן לזה להפסיק.

חיתום העצרת היה באמירת סליחות ותפילות שערך הרב המקובל יעקב עדס שליט"א שהגיע במיוחד לסיום עצרת, וסיפר על גדולת וקדושת שושלת משפחות האדמו"ר פינטו, משפחות פינטו ואבוחצירא, מאות מחסידי הרב שנשארו עד השעות המאוחרות לתפילות, שאגו בקולי קולות שנשמעו עד סוף הרחוב את פסוקי הסליחות והוידוי, אחד מחסידי האדמו"ר פינטו אמר בסיום בקול צרוד "הלילה עשינו וידוי וביקשנו מחילה על שלא עשינו מספיק נגד בזיון התורה ובזיון חכמים", והוסיף "אבל מהלילה זה נגמר, אם זה ימשך, ישמעו אותנו לא עד סוף הרחוב, אלא מסוף העולם עד סופו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.