רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

שטייענדיגע תורה בבעלזא

מאת בעלזער

סיכום עיקר עניני השעה שנאמרו ע"י כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א,
במעמד השטייענדיגע תורה - מוצאי שמחת תורה תשע"ה.
-  -  -  -  -  - ללא הגהה -  -  -  -  -  -
1. כל אחד יודע ומבין עכ"פ הרוב, את החשיבות לבוא כל יום להתפלל ולקבוע עיתים לתורה "בהיימישע שטיבל", נפגשים כל יום עם אותם אנשים אותם סוג אנשים, אותה כמות ואותה איכות.
אפי' בערים הגדולות שישנם כמה בעלזער שטיבלאך, לא טוב שילך פעם בשטיבל זה ופעם בשטיבל אחר, אלא ילך לשטיבל קבוע, וזה טובה לגוף ולנפש.
2. יש שטיבלאך שיש קרעמלעך שמדברים בחוץ עד נשמת ורק אז נכנסים להתפלל, בכל מקום צריך להיות משגיח, ואברך צריך לדעת שכשהוא נכנס לשטיבל הוא מתפלל "אזוי ווי דער וועלט זאגט: פון אדון עולם ביז אדון עולם".
אותו דבר בתפילה, בסעודה שלישית, מלוה מלכה, וכל פעם שמתאספים, לדאוג שלא יהא זה מקום שנפגשים לדבר מה כתוב בעיתון...
3. קביעת עיתים, זה דבר גדול לא רק בגלל עצם מצוות לימוד התורה, אלא כל הבית מתנהל שונה, האוכל, הדיבור, הכל מתנהל שונה. אברכי הכולל וודאי חושבים אני לומד כל היום, למה אני צריך לבוא לקביעת עיתים, אבל זה לא כך מכיון שבשטיבל צריך להיות קול תורה, ובוודאי אם הוא לוקח חברותא בעל הבית זה עוד יותר חשוב.
4. אחד הדברים שהנהיגו אצל חסידים זה "חבורות" חוץ ממה שנפגשים  בשטיבלאך. אברכים מאותו גיל, שנפגשים כל שבוע לומדים ספר מוסר או חסידות. זה תועלת הן לאברכים חלשים והן לחזקים יותר, אחד מחזק את השני, זה דבר מאוד טוב ומאוד חשוב, העיקר הוא שההשפעה אחד מהשני הוא מאוד חזקה, כמובן כשהולכים בדרך התורה והחסידות מתחזקים יותר ויותר, ולהיפך ח"ו נופלים יותר ויותר. היה מקובל שהחבורות הם רק לגברים, ולנשים לא היה כלל, כיום יש גם לנשים אמנם א"א להיפגש כל שבוע אבל החשיבות והתועלת שיוצא מזה, זה אין  לתאר ואין לשער, ברוב המקומות זה מונהג ואיפה שלא צריך להנהיג את זה, זה מביא תועלת ברוחניות ובגשמיות.
5. יש היום כלי שנקרא אינטרנט, אין צורך להסביר, כל אחד מבין ויודע במה מדובר. כשזה יצא היה הרבה אנשים שקיבלו מזה "כאב בטן"..., איך הקב"ה מביא ניסיון שא"א לעמוד בו, אבל ב"ה לא עבר זמן רב ומצאו שהאינטרנט יכול להיות עם פילטר, פה זה נקרא "מסננת" הכלי הינו טריפה לכל הדעות, אבל ב"ה עם הפילטר ניתן להימנע מכל הנסיונות. למרות שאיני יכול לומר שאינטרנט עם פילטר הוא לכתחילה שבלכתחילה, אבל לכל הפחות הנזק שייצא יהיה פחות. זה לא הכוונה שמי שאינו צריך אינטרנט ילך ויקנה, מי שאינו צריך שלא יקנה, אבל מי שצריך לפרנסה צריך לדעת לעשות זאת עם פילטר. זה צריך להיות כ"כ חמור שמי שמסתובב עם אינטרנט ללא פילטר "שלא ימצא את מקומו בשטיבל" כי הוא חוטא ומחטיא!!!
עכשיו אדבר קצת מכסף...
6. כל אחד יודע שמוסדות, חדרים, ישיבות, מורי צדק, שום דבר אינו יכול להתקיים ללא כסף. עד לפני שנה חלק מהכסף רק בארץ ישראל, היה מגיע מהמדינה, דודי ז"ל נתן על זה היתר, המדינה אחד אומר שנהיו יותר חכמים אחד אומר יותר רשעים וחתכו חצי מהכסף שהיו נותנים, אבל ב"ה הבחורים אינם מרגישים בזאת כי הישיבות משתדלים להמשיך לתת כמו מקודם.
אבל אברכי הכולל שגם כך הכסף שנתנו המדינה היה "כקליפת השום" עכשיו ממש אין להם ללחם לאכול.
באו בעזלער עסקנים, והשתדלו לאסוף כסף כדי להשלים את מה שהמדינה הפסיקו לתת, ובעצם החתיכת לחם שהיה להם עד עכשיו שימשיך להיות. ועל זה צריך להודות לעסקנים ולתומכים מכל העולם, א"א לתאר את התועלת ובוודאי א"א לתאר את השכר של האנשים שתרמו והוסיפו עוד יותר לתרום ע"מ לכסות את החלק הזה.
יעזור השי"ת לכולכם, לכל העסקנים, לכל הנדיבים, ימלא ה' כל משאלות ליבם לטובה. שנה טובה ושמחה בבית וממחוץ לו
חיי אריכא ומזוני בריכא
יעזור ה' שיגיע שנה שכל אחד יתעלה עוד ועוד וח"ו לא ליפול, ובפרט בפרט הבחורים בישיבות קטנות וגדולות, תלמידי החדרים ותלמידות בבתי ספר לבנות.
כל אחד מבין שאנו חיים בזמן קשה אבל הקב"ה עוזר ונותן כוחות להתעלות. כל אותם שעוסקים במשא ומתן יעזור השי"ת שילכו מעלה ומעלה ללא שום מכשולות או נזקים, שיהיה להם מספיק פרנסה לעצמם וגם כדי לתמוך באחרים. אברכי הכוללים יעזור השי"ת שיתעלו מעלה ומעלה בלימודם ושיתרומם קרן התורה במהרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.