רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 באפריל 2014

מחזיקים את האברכים במבושיהם!!!

יום ה' לסדר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה:  תּוֹעֵבָה, הִוא (אחרי)
 
לכבוד הרב הגאון מורינו ר' חיים שליט''א
אחדשה''ט, כיהודה ועוד לקרא, בנוגע למכתב ששלחה האשה הסלנאמאי, איני נכנס במשא ומתן אם המכתב היא אמת או לא, לאמיתת הדברים זה לא משנה אם הכותב הוא גבר או אשה יהיה מי שיהיה, אבל מה שבאמת חשוב חשוב לדעת שהסיפור הזה הוא אחד מאלף אם לא יותר, בלי גוזמא! כחסיד סלאנים (עם אל''ף) ומי שיודע קורות ביתו של סלאנים, אני רק רוצה להודות לך ר' חיים שנגעת בענין הרגשי הזה, והלואי שמישהי רציני יקח ענין זו ברצינות, שזה באמת לא קינדער שפיל.
אני צריך להקדים פה אף שאני חסיד סלאנים אין כוונתי פה לקחת נקמה על איזה דבר פה, לא באמת לא, שבין כך אף פעם לא קבלתי על עצמי את הנהגות הכותיים הללו שלא להתנהג כדרך כל הארץ ולשמש המטה בליל שבת, (עי' בתפארת ישראל פ''ג נדרים משנה י' הנודר משובתי שבת וכו' שמביא שהכותיים היה להם מנהג לא לשמש מטתם מטעם לא תבערו אש בכל מושבותיכם)
באמת אין מושג בכלל מתי התחיל המנהג הנ''ל, אף פעם לא שמעתי שבסלאנים בימי היסוד העבודה היה כזה מנהג, לדעתי היה איזה מטומטם שלא היה לו שלום בית או משהו כזה ועשה מזה מנהג סלאנימאי.
יפה אמר לי אחד בדרך הלצה ששמע שחסידי סלאנים הם פרושים בליל שבת, אז אמר איזה חידוש הוא זה? אם עושים שש פעמים בכל ימות השבוע.....
באמת, איני יודע אם שאר החסידיות הם יותר טובים, בעצם הדבר שכל היום מדברים ומדברים מתי כן ומתי לא וכמה פעמים כן וכמה פעמים לא, אין לך ניבול יותר גדול מזה! אם תסתכל טוב טוב על כל המחנכים הללו שמחנכים הבחורים יום יום, המה המנוולים הכי גדולים שיש בעולם! ולדעתי צריכים לאשפז אותם לפני שיהיה מאוחר! כל החיות שלהם הוא רק מזה לשמוע מה היה במטת האברך!
אבל נחזור לענינינו, ס ל א נ י ם.... ר' חיים בוודאי אתה זוכר (כמדומה שכתבת מזה בפנים חדשות) לפני הרבה שנים חיתן הרבי שלנו בתו השניה עם נכד האדמו''ר מסטריקוב אני זוכר את כל הסיפור כמו שהיה אתמול, (למדתי אז בישיבה) החתן היה עילוי גדול שלמד בישיבת פוניביז, אחרי כמה חודשים התגרשו והסיפור שהתגלגל בין חסידי סלאנים היה, שהחתן שיש לו חולי נופל רח''ל.....לא היה ולא נברא אחרי שהתחתנתי שמעתי הסיפור מכלי ראשון, מה באמת היה, החתן לא רצה לקבל על עצמו את מנהג הכותי המסורתי של סלאנים....ולא עלינו ולא עליכם נישט אויף קיין שום יודיש קינד..משמש געוועהן בליל שבת!!! ובטח לא רצה ללכת אל המחנך הכותי ברוך וועג ועל דא הכריזו עליו כרוז שיש לו חולי נופל...אבל מה אעשה שהחתן הזה התחתן מיד עם בתו של ר' אליעזר דוד פרידמאן...ואין חולי ואין נופל... לא היה ולא נברא ער איז געזונט ווי א בער... וב''ה הקים משפחה גדולה.
ר' חיים אגיד לך שרק אם הרבי שלנו היה יודע שרובא דרובא מאנשים שלו מתנהגים כמו מענטשען ולא רק בליל שבת רק שלש פעמים בשבת... ולא היה מדבר כ''כ גבוהה פון מיינע יונגעלייט.... היה קובר א''ע היום!! אבל זה די מספיק לעשות רעש על אותם אבריכים התמימים שנשארים באמונתם הרבה זמן אחרי החתונה...ומשתמשים בהאשה כמו מכונה לילדים.
וביותר צריך לזעוק צעקה גדולה ומרה על ראש המחנכים האח של הרבי שקוראים לו ר' מתתי' (מאטעס) שהדרכת החתנים מסר הרבי לידו  וכבר הרבה שנים שזרע חרבונות רבות בבתי ישראל, לא יואמן כי יסופר מאיזה מין סרדיסט אנחנו מדברים, איש אכזרי שחצן וגאותן, איש שמחריב יודישע שטיבער ממש פשוטו כמשמעו.
ועכשיו אליך אדמו''ר שליט''א אני שואל אותך אם קבלת על עצמך פרישות כבן עזאי, טוב לך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא, אבל מה אתה רוצה מהאבריכים היקרים? האם לא היה מספיק צרות בחסידות זו שאתה רוצה להביא עלינו עוד קללות של גירושין??? אני מבין שאתה רוצה שהאבריכים שלך יהיו נכרים שהם יותר טוב מאחרים, אבל למה דוקא ההיכר של הברית קודש??? יש כ''כ הרבה דברים שיכולים להנהיג את צעירי הצאן, שהכל יעידו עליהם אה!! הנה פה הולך סלאנימער חסיד! אבל רבוש''ע בחדר המטות, נמצאים רק הבעל ואשתו, מי יכול להעיד בליל שבת שהאברך לא עשה מעשה??? חוץ מהרבי כמובן שרואה על המצח בשבת בבוקר ולא מחלק ק ו ג ע ל   מי שעשה המעשה ( וגם מי שלא קרא ק''ש בעונתה – אוי איזה מין אכזריות כמה פעמים הלכתי רעב....)
ועכשיו לסיום, זה נוגע לכל החסידיות הסדוסטיות, (גור בעלזא וכו') למה באמת עומדים כ''כ חזק בנקודה זו לחנך האבריכים ביתר שאת בהלכות אישות??? למה?? יש כ''כ הרבה דברים שיכולים לחנך אברך צעיר, למשל שאינו צריך לבזבז כ''כ הרבה כסף ולנסוע להאדמו''ר כל שני וחמישי על חשבון שאר בשרו, וכהנה וכהנה עוד ועוד, אבל, פה מונח הנקודה כל המדריכים ואדמורי''ם למיניהם יודעים, שאם אוחזין את האברך במבושיו, בברית קודש אז מובטח לו שישאר בחסידות!!! כי זה כל האדם, הם רוצים שליטה מליאה על האברך, ושליטה הוא רק בנקודה זו, ברגע שיש להם שליטה בנקודה זו, אז יש להם שליטה בכל, צאו וראו מעשים בכל יום, אבריכים שפתחו עיניהם וראו שהמדריכים למיניהם רק מפריעים לנהל את חייהם על מי מנוחות, לאט לאט נכנסים ללבם כל מיני ספיקות על האדמו''ר ופמלייתו! פתאום תופשים שכל התורות לאקשן של קדושה וכדומה הוא רק למלא תאוותו של אותו מדריך או אדמו''ר רק מחפש איזה שהוא מקום למלא תאותו מה שחסר לו, אויב ער קען נישט מאכן די מעשה לכה''פ זאל ער רעדן פון דעם....

4 תגובות:

  1. בשום פנים ואופן אסור ללכת למדריך אחרי החתונה. אסור לספר לו כלום. כלום כלום. אם ישנם שאלות/קשיים/בעיות חשוב לפנות לאיש מקצוע מהימן שלא שייך לחסידות או למסגרת החברתית של הזוג הצעיר.

    השבמחק
  2. אפרה לפומך!
    לא נוח לך לקיים את נוהגי החסידות? כמו שאמרת, מקסימום לא תקבל קוגעל בשבת בבוקר, אבל לפתוח פה על אדמו״רים ובנש״קים כי לך לא נוח?!
    בטוענות של ״מדוע תתנשאו על קהל השם״ וד״ל...

    נ.ב.
    זה שאתה סלונימער (לשעבר) זה ממש לא תירוץ לשפתך העילגת,
    כתיבתך מעידה כאלף עדים על רמתך הירודה שאפילו לא שווה תגובה, ורק מפני כבודו של כ״ק אדמו״ר שליט״א ובית רבי אין היתר לשתוק בכה״ג.

    השבמחק
  3. כשהסלונימר השחור גירש את החתן אמרו שזה בגלל שלא הגיע לטיש.

    חוץ מזה התהלך סיפור שהסלונימר התנה שההדרכה של החתן תהיה של סלונים ולאחר ליל החופה הגיע המדריך אל החתן ודרש שיפרט לו מה בדיוק עשה עם כלתו החתן נבהל משאלה כזאת ורץ אל סבו האדמו"ר מסטריקוב וסיפר לו על הדרישה הנ"ל הגיב על כך האדמו"ר מסטריקוב תמסור למדריך בשמי שהוא חזיר ומנובל החתן העביר את הדברים למדריך ומכיוון שהמדריך פעל על פי דעת האדמו"ר מסלונים היו הדברים של הסטריקובר עלבון גדול לסלונימר וכבר על ההתחלה היה בעיות בנישואין בגלל ההתערבות של הסלונימר.

    השבמחק
  4. כבוד הרב חיים שאלזון.
    קראתי את הגיגיו של אותו מתחזה אשר מנסה למכור לנו כי הוא חסיד סלאנים.

    הנה העובדות האמיתיות בקצירת העומר.

    1. ברוך וועג אינו מדריך בסלאנים, וגם לא היה מעולם, מדובר על אברך חשוב שמשמש כמגיד שיעור שנים רבות בישיבה, ואולי אותי "מתחזה" שמעיד על עצמו שהיה פעם תלמיד בישיבת סלאנים יש לו עמו איזה חיסול חשבונות ישן, ומצא מקום כאן לגבות את חובו.
    2. כמי שמכיר את החסידות מקרוב, דווקא בסוגיות אלו שהצנעה יפה להם, הם לא מוזכרים כלל וכלל, הם לא נושא לדיבור ולא נידון בשום פורום לא בחבורות, וכל שכן לא מוזכרים בתורותיו של אדמו"ר שליט"א.


    3. הביקורת הרבה שמופנית כלפי אחיו של האדמו"ר בשם ר' מתתי', בבסיסה נכונה, אולם הלה כבר מזמן חדל להתעסק בהדרכות, ורוב רובו של הציבור מקבל הדרכות ממדריכים אחרים בחסידות, ודווקא מכאן אני לומד שהמגיב אינו חסיד סלאנים, מפני שאם היה באמת מסתובב בחסידות היה מעודכן בפרט חיוני זה.

    4. הסיפור המסופר על בתו השנייה של האדמו"ר מצוץ מהאצבע, נכון שבזמנו ניסו חסידי סטריקוב לפגוע באדמור שליט"א, ע"י הוצאת שם רע בכתבות בכל העיתונות החילוניות, ובו הם ניסו למכור את מרכולתם כי הסיבה לגירושין אלו, הוא מפני הנהגות בליל שבת, ואדמו"ר שליט"א עמד בגבורה ולא הסכים להגיב כלל, למרות ההשמצות הניבזיות "מתחת לחגורה", האדמו"ר שליט"א לא הגיב מעולם עד היום ולו במילה או בחצי מילה על השמצות אלו, והיה לו הרבה מה להגיב, כפי שאכתוב להלן.

    5. אנדקוטה מעניינת דווקא האיש אשר עמד מאחורי השמצות אלו, אשר שמו ידוע לכל, ואשר שימש בזמנו ככתב ידוע במדיה החרדית, מיד לאחר מכן קיבל מחלת ניוון שרירים קשה, והוא מרותק לגמרי לכסא גלגלים עד עצם היום.

    7. באשר לסיבת הגירושין של בתו של האדמו"ר, למרות שבחסידות סלאנים לא דובר על כך מעולם, מכיוון שהאדמו"ר אסר לדבר על כך בתוקף, חקרתי את הנושא היטב, והוברר לי בבירור, מחבריו של אותו אברך שלמדו עמו בישיבת פונוביץ', והם סיפרו לי שאכן הבחור הנ"ל סבל עוד בבחרותו בישיבה ממחלת הנפילה, וגם בתו של הרב אליער דוד פרידמן, שנישאה אח"כ לו, סובלת ממחלה קשה שידועה לי, ואין כאן המקום לחשוף זאת, מפני הצנעה והפגיעה באנשים טובים וחשובים, אולם מכאן למדתי את גדולותו של האדמו"ר שהיה יכול לזעוק על כך שרימו אותו, שלקחו בחורה מוצלחת בכל אמת מידה, ורימו אותה בכך שחיתנו אותה עם בחור חולני בלי שגילו בפניה או בפניו את האמת לפני השידוך, אולם האדמו"ר ביקש להבליג, ולא יסף עוד עד עצם היום הזה!!.

    8. כחסיד סלאנים, אני יודע שאני עובר עכשיו על מצוות רבי, שאינו מרשה להתראיין בשום עיתון, ולהפך הוא מברך על כך שעיתון המודיע מחרים אותנו עד היום, וכפי שחוזר תמיד שאין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין, וכבר מעל לשלושים שנה שאינו מתראיין בשום עיתון, לא מסכים שיפרסמו את תמונותיו, ובורח ממש מכל גינוני כבוד או שררה, אינו נוטל כספים לידיו, וחיי בצניעות מופלגת שאין דומה לו, אולם כאמור אני מגיב למאמר זה, כי אני חושב שנעשה כאן עוול גדול להאדמו"ר בפרט, ולחסידות סלאנים בכלל.

    9. מבין דבריו של הכותב נראה שמדובר באחד שאכן למד בישיבה בזמנו, בכך שהוא מזכיר את הוראתו של האדמו"ר שליט"א, שמי שלא קרא קריאת שמע בזמנו, שלא יקח ממנו שיירים (קוגעל) בשבת בקידושא רבא שלאחר התפילה, אולם הוראה זו אכן נאמר לפני שנים רבות (עת הנ"ל היה כנראה בחור שלמד בישיבה, ואשר מעיד שהיה הולך רעב... כי כנראה לא הקפיד לקרוא קריאת שמע בזמנו) אולם הוראה זו ניתנה אך ורק לגבי קריאת שמע בזמנה, הלך הנ"ל וחיפש דרך לפגוע בהאדמו"ר שליט"א, והשליך את הדברים אף לדברים אחרים שהצנעה יפה להם, לא היה ולא נברא, ואפילו בדומה לא היה.

    10. לסיכום, מקריאת מאמרו של ברנש זה, עולה תמונה ברורה של יצור שאינו בוחל בכל דרך בכדי להשמיץ את האדמו"ר שליט"א, הן ע"י אזכור של פרשות כאובות ונשכחות של גירושין פרטיים, שאין להם כל קשר לעניין הנידון, וכן הנ"ל נוקט לכל אורך מאמרו בדברים של ניבול פה, כדוגמת שש פעמים בשבוע ושלש פעמים בשבת, וד"ל, וע"ז נאמר בהגדה "מה הוא אומר", די לקראות את מאמרו בכדי להבין אם איזה יצור נאלח אנו מתעסקים, ואשרינו וחלקינו שאין אנו צריכים שום הסכמה ממנו לכמות האברכים החשובים שמסתובבים בחסידות סלאנים, אשר כל אשר יחזה בהם, יוכל מיד להכיר ברום מעלותם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.