רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 באוגוסט 2012

כל כך הרבה נפגעים, כל כך הרבה מחלוקת, האם כינוסי 'סיום הש"ס' כדאיים או שאולי עדיף לארגן כינוסים קטנים ולמנוע את הצלקות

הייצר הפוליטי מחייב כינוסים מן הסוג הזה מפני שזו הזדמנות פז לפוליטיקאים להופיע בפני ציבור גדול. אבל עתה לאחר האירועים בואו חשבון האם אכן הם טובים משרתים את המטרה, או שמא אלו מרבים הרבה שנאה ומחלוקת וגורמים ליותר כאבי ראש מתועלת

מצעד הנפגעים לאחר כל כינוס כזה הוא גדול. והסיבה מאוד פשוטה מפני שאי אפשר לספק את רצון כולם. ניתן לכם דוגמא, קחו את סדר הישיבה, כמה קהילות נפגעו קשות מאיפה שהושיבו את אדמור"ם. קחו למשל את חסידות ללוב בבית שמש הם זועמים ואף פרסמו בבית מדרשם מחאה וביקשו לבטל מנויים לעיתוני אגודת ישראל אך ורק בשל החוצפה שהושיבו את אדמור"ם בסוף השורה ולא במרכז. הם אומרים כי גם אם רבם מוחל על כבודו הם לא מוחלים מפני שהפגיעה היא בהם

אבל השאלה היא מה עושים במצב כזה, כשמביאים את כולם לכינוס משותף, איך אפשר להושיב את כולם באמצע במרכז, כמה לפחות צריכים לשבת בקצוות, ומי מתנדב לשבת שם

ואם לא די בסדר הישיבה, סדר הנואמים גורם לא פחות כאב ראש, הקנאה התאוה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם וכשמדובר ברבנים וגדולים ה' ישמרנו מפני שכל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו, וכשהם רואים שזה זכה לדבר ואילו הם לא, הם הולכים הביתה עם בטן כואבת ועם ייצר של נקמה

גם החלוקה של נואם לכל חוג ולכל קהילה, האם אפשר לספק את רצון כולם, והאם שכחנו כי חלקם לפחות מעוררי מחלוקת בחוגיהם ובקהילתם. קחו למשל את ר' נחום רוטשטיין הופעתו שם הרגיזה רבים. והאם נאום הנעילה של ר' שמואל אויערבך היתה מקובלת על הציבור, ראיתם שלא רצו לכבדו ולשתוק היו צריכים לבקש שקט ועד אשר ר' אהרן לייב שטיינמן בכבודו ובעצמו ביקש שיהיה שקט לא רצו בכלל לשמוע אותו, ושלא לדבר על נאומו שהיה מגומגם ומתנצל

איו כמעט נואם אחד שהיה מקובל ומרוצה על כולם, וכמה קהילות גדולות נפגעו. האם כל זה כדאי. ובואו נעבור לניו יורק מה שכאן הלך, כמה סכסוכים זה גרם, כמה עגמת נפש ואי נעימות. גם מי שלא רצו להיות חלק מן המצב הזה נקלעו לכך בעל כרחם. קחו את רבי מדרכי דוד מבאבוב שהיה שמח להיות שם, אבל כבודם של מי שהחרימו מנע ממנו מלהשתתף. אותו דבר כמה אדמורי"ם ורבנים שהיו מגיעים בשמחה אבל המציאות שהיו מי שבקשו שלא ללכת מנעה זאת מהם

האם לא עדיף לארגן כמה כינוסים לכל ציבור בנפרד וככה למנוע את המצב הזה. אם היו מקיימים כינוס לחסידים, וכינוס לליטאים, וכינוס לאורטודקסים, וכינוס לספרדים, ואם צריך אז עוד כמה כאלו, כך לכבד את כולם ושלום על ישראל

האם ההופעה ההמונית באיצטדיון שוה את כל העגמת נפש והצער שזה גורם לכל כך הרבה קהילות

כן, לפוליטיקאים זה אולי שוה, לאגודת ישראל בארצות הברית שזקוקה לתמונות גרנדיוזיות זה שוה, אבל לציבור החרדי לתועלת שבענין, זה לא שוה, זה מרחיק יותר מאשר מקרב, ואולי הגיע הזמן בעתיד לחשוב על סוג אחר של כינוסים כאלו, לחלק אותם לכמה, ולמנוע את המצב הזה. מן הסיומים בסיבובים האחרונים צריך ללמוד, מה אלו גרמו, ולתקנם בעתיד

33 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
    תשובות
    1. חיים זכותך לתבוע את הממזר הגורי הזה לבית משפט וכל הכבוד לך אם תעשה את זה מה שיותר מהר כולנו מחזיקים לך את אצבעותנו חזק ואמץ

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

      מחק
    3. היכן שכותבים עלי שיכתבו מה שבא להם זה רק מראה שאין לכותב מה לענות ענינית אז הוא מקלל מגדף אלו טבעם של דברים במי שנקלעים למצב הזה. אבל כל עוד הוא עוסק בי לא איכפת לי וכבר כתבתי כמה פעמים מה שיותר יותר טוב ואוכיח להם שהם לא יזיזו אותי כמלא הנימה. אבל כשפוגעים באחרים להם אין את הכח שלי לעמוד בזה אז אין לי ברירה ומוחק

      בקשר לענין עצמו כל מי שמגיב צריך לקחת בחשבון שהוא רשום ואני יודע מהיכן מאיזה מחשב הגיבו ובקלות אפשר למצא במי מדובר ומה שמשפטית אפשר לתבוע, אני שומר על הזכות לתבוע אותו

      הוריתי עוד בשבוע שעבר לעורך דין שלי לטפל בזה, הוא הגיש תלונה במשטרה נגד שניים שעברו על החוק ומחר אפנה לעורך הדין שיטפל גם בכותב הזה

      מחק
    4. שבוע טוב וברוך שובך! למעשה שידע אותו מנובל או מנובלים מי שהוציא שם רע ושיקרי על המתים ועוד בפרהסיה שעל פי חרם הקדמונים הוא או הם בנידוי ושמתא בלי שום משחקים נקודה! כמי שהוציא שם רע באמת על המתים ואין תקנה לו להם רק לקחת עשרה אנשים לבקש מחילה על קברם של השנים על שהוציא עליהם שם רע ועוד בפרהסיא כפשוטו משחקים פה באש רח"ל

      מחק
    5. לעניות דעתי, לא רק לתבוע אותו משפטית, אלא לפרסם שמו, לא כי מסקרן, אלא שכל העולם ידעו שאין הכל הפקר, וכל אחד יכול לכתוב כל טשולם שאכל בשבת ואין לו איפה להוציא אותו שבא ומפנה אותו כאן.
      אולי שיהיה רק אפשרות של תגובה לאלו שמנויין? כלומר שיהיו מנויין לבלוג ורק אלו שנרשמו יוכלו להגיב? ולא כל צרוע וכל זב וכל טמא בנפש יוכל להגיב בלי נקיפת מצפון?

      זה סתם הצעה, אולי הדבר יקשה על המובטלים למצוא עבודה בבלוג של כבודו? ההחלטה בידי כבודו.

      מחק
    6. בקשר אליו אני מבטיח לך שאטפל בו ובכל מי שעומד אחוריו אבל בדרכים שלי, הוא ומי ששלח אותו ישלמו ביוקר רב

      בקשר לדרכי התגובות כאן. נתתי אופציה לכולם לכתוב מתוך תקוה כי דוקא מפני שאני מאפשר לכולם לכתוב יתנהגו כמו שצריך יכתבו ביקורת אבל לא יעברו לסגנון של רחוב. אם זה ימשך, אני צריך לבדוק משפטית מה מותר להם ומה אסור להם, יש לי כמה אופציות. האחת שאף תגובה לא עולה בטרם אני לא מאשר אותה. ככה זה היה בעבר אבל וויתרתי על זה מתוך רצון למהר את העלאת התגובה. אם אני צריך לאשר אז רק כשיש לי זמן לעבור עליהם יעלו התגובות

      עוד אופציה, שבמוצאי שבתות יהיו סגורים התגובות עד לאחר צאת השבת אצלי

      יש לי שבוע להחליט. אני מעדיף שכולם יוכלו להגיב ולא רק מספר קטן של מגיבים, ברור שאם ישתוללו לא תהיה ברירה אלא לאפשר למספר מגיבים או לשוב לכפי שהיה בהתחלה שהתגובות ממתינות לאישור

      מחק
  2. גם אם היה ר' חיים רוצה למחוק את תגובתך (ובצדק, לטעמי), הוא אינו יכול לעשות זאת עד צאת השבת בארה"ב, כלומר עד עוד כ-7 שעות. ואתה, "מכה רעהו בסתר" שכמוך, יודע זאת היטב, וניצלת את העובדה שהוא מאשר פרסומים אוטומטית ולא מעכב אותם עד לאישורו.
    אז כל הכבוד לך, ילד שכמותך...

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. הרב שך ימ"ש וזכרו היה הולך עם זונות בליטא, ואשתו היית נואפת גדולה. הדברים ידועים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוחה על ביזוי תלמיד חכם יגע בתורה, גם אם איני מסכים עם מעשיו.

      מחק
    2. למה את לא מוחק את זה אתה משחק באש של חרם הקדמונים

      מחק
    3. אני מסופק מה הנכון לעשות. למחוק יביא לסיבוב נוסף ואז לא הועלנו דבר. אם זה ישאר ויידעו במי מדובר רק זה יעצור את זה. אלו שמגיבים חושבים שהם אנונימים באמת, הם לא יודעים שאין דבר כזה וכי הם יכולים לעמוד למשפט. לא אמחק מפני שצריך להעמידם לדין על כך. בלחמוק אני עושה להם טובה

      מחר בבוקר אתייעץ עם עורך הדין מה הצעד הנכון לעשות משפטית, מפני שזה שפתח במעשים האלו צריך לעמוד לדין

      מחק
  5. הרב שך היה ידוע כבר בליט כנואף חסר תקנה שעבר איסורי דאורייתא ממש ולכן יצא לו זרע פסול ומטונף כפי שהעידו על כך כל מי שהכיר אותו מליטא.

    השבמחק
  6. גם האדמו"ר מגור

    השבמחק
    תשובות
    1. מוחה על ביזוי יהודי מנהיג קהילה בישראל, וירא שמים.

      מחק
    2. להסתפק במחאה ולא למחוק, או כן למחוק. מצד הדין מילים כאלו על גדולי ישראל כולל הרב שך הם אסורים בתכלית האיסור מותר לבקר את מעשיהם אבל לנבל פה בצורה שכזו הוא אסור בתכלית האיסור ולכן אני מוחה כאן מחאה גדולה

      אני בינתיים משאיר את הדברים מפני שמדובר כאן בחסיד גור שהתחיל במעשים האלו, הוא ככל הנראה מחפש רשימה של ממזרים באמת בקהילה של גור שקיימת ותזעזע את אמות הסיפים, הוא שוכח שבקהילה שלהם יש כל כך הרבה לכלוך שיקפיץ אלפים אם רק יידעו עליהם, אם חסידי גור רוצים זאת בבקשה, ואם אותו אחד ימשיך אני מבטיח לו שאני יטפל בו במשפחתו ובכל הסובבים אותו וצר לי על כך. אבל אין עונשין אלא אם כן מזהירין, זוהי האזהרה האחרונה, מכאן ואילך לא אזהיר יותר, מפני שתוך יום אדע במי מדובר מהיכן מגיעים כל המעשים הללו, היום זה קל מאוד לדעת, אותו 'אנונימי' לא יודע שבכל עת שהוא מכניס תגובה כזו מספר המחשב והקו מהיכן שהוא עשה זאת נרשם וקל למשטרה לגלות מהר היכן ובמי מדובר

      עוד אני רוצה לציין כאן שחסידי גור הם אלו שגורמים שידברו ככה על גדולי ישראל, ולכן אני משאיר את הדברים בשביל שהציבור יידע מי הם

      מחק
    3. מהרגע הראשון שיערתי שזה חסיד גור רק להם מתאים לרדת לרמה המלוכלכת הזאת אבל שוב פעם מכיון שמדובר בהוצאת לעז על המתים אם אתה לא מוחק את זה ועוד בזמן שאת מה שנכתב עליך אתה כן מוחק אתה משחק באש

      מחק
    4. לאחר שמחקתי העיר לי מישהו שמבין בדברים האלו שאני עושה טעות מפשטית ולכן עד הבוקר עד שאדבר עם עורך הדין לא אעשה שינויים

      מחק
    5. הוא צודק במאת האחוזים אבל מכיון שהנ"ל מסתמא יושן כעת לכן כדאי למחוק את כל תגובותיך ואולי להמתין אפילו לשבוע הבא בכדי שיחזור להשמיץ אותך ויהיה לך חומר משפטי להצגה

      מחק
    6. יש לי ממנו יותר מ-50 כניסות מאותו מקום לכן איני מחכה לשבוע הבא אלא עושה זאת מיד, ביום ראשון כאן הכל סגור אבל בישראל לא, ואין עוד ספק - זה יש לי ממקור אחר - כי זה מגיע הכל מישראל, ונגיש תלונה מחר נגדו גם במשטרת ישראל. במשטרת ניו יורק הגשתי כבר תלונה בשבוע שעבר

      מחק
    7. יש לך 2 אופציות של תביעות 1 הטרדה מה שנקרא דואר זבל והשני הוצאת שם רע ועוד בפרהסיה מה שקשור לחוק לשה"ר וכו' ולזה עליך להציג את הדברים בפני בית המשפט ועל זה עליך לחכות שיחזור עליהם היות ומחקת אותם

      מחק
    8. לא מדוייק, מפני שהמחיקות שעשיתי אינם לצמיתות,- במחיקות יש לך שתי אפשרויות מחיקה שלא יראו על המסך והאחרת לצמיתות ואי אפשר להחזיר את מה שנכתב - ואמתין עד למחר יום ראשון באמצע היום כשאהיה אצל עורך הדין שלי ושם נחליט יחד מה עדיף

      מחק
  7. את זה אני לא אמרתי

    השבמחק
  8. אבקש מהניצים לא לרדת לרמה נמוכה כ"כ.

    הזהרו מגחלתן של גדולי ישראל. ולא משנה מאיזה צד.

    השבמחק
  9. הקורא לחבירו ממזר יהא בנידוי

    השבמחק
  10. איזה שטויות.
    אני זוכר שהשונאים שלו הוציאו עליו לפני שלושים שנה כבר את השם הזה.
    חחחח הוא באמת ממזר אם הוא מצליח כל כך להקפיץ.
    אבל ממזר במובן העוצני של המילה ולא חלילה כפי שמתכוון הרתחן חחחח
    שאולזון חזק ואמץ מחזיקים לך אצבעות!

    השבמחק
  11. בכלל, כבוד המשמיץ הנכבד, אתה אמנם "מבריק" עם כתיבה בזמן שחיים לא יכול למחוק, אך קח בחשבון שאתה יורה לעצמך ברגליים, כי אתה פותח פתח לרעיון זה שינוצל [וכבר ראיתי בבלוגים כאן הערב, שאכן נוצל] ע"י הצד השני וברי פלוגתך לפגוע גם באלו היקרים לך.
    כך שחבל לנצל סיטואציות כאלו.

    השבמחק
  12. אתה יותר ״מבריק״ ממנו כי בואו נחשוב, הוא הרי כתב את הגידוף שלו תחת אנונימי.
    אז אתה לא יכול לתקוף את אלו ״היקרים לו״ כי אתה לא יודע מיהו.
    מה שאתה חוגג את העובדה שמשמיצים מישהו אחר כנקמה על מה שהוא כתב אז אתה כנראה גם מסכים עם מה שהוא עשה כי לגביך שני המשמיצים שווים כי אתה לא יודע מי הם.
    השערות? לא במקומינו.
    וכבר כתב מישהו בדף סמוך שקשה להאמין שיצא חטאת כתיבה מחסיד...

    השבמחק
    תשובות
    1. כלל לא קשה להאמין ועינינו הרואות, שיצא חטאת לא מחסיד ולא מליטאי. חטאים וחוטאים יש ויוצאים מכל החוגים, וגם צדיקים. אל תכתיב "כללים מקודשים" מדעתך.

      אינני חוגג שום השמצה ושום צער ליהודי. אך ניתן לזהות די בבירור מתוך הכתיבה מי נגד מי ומי נוקם במי. אל תכתיב "כללים מקודשים" מדעתך.

      השערות מבוססות מאוד - בכל מקום, למה לא ?

      מחק
  13. קשה לי להאמין שלמשטרה יש זמן לשטויות של שאולזון נחיה ונראה

    השבמחק
  14. טוב הכלב החי מהארי המת חסידי גור מעניין אותם הרב שך כשלג דאשתקד הבעיה שלנו היום זה שטיינמאן שדווקא כן רוצה להמשיך בדרכו של הרב שך והוא ישלוט בכל וחיים אתה עוד תודה בזה ובסוף תצא נגדו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.