רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

מה אעשה שבחב"ד אחדות, אני מחכה כבר להזדמנות לרדת עליהם וזה לא הולך

אם שמתם לב לתגובות בבלוג, ישנם מי שבאים אלי בטענות מדוע אני כותב על הנעשה אצל כולם רק לא על הנעשה חב"ד. זה לא נכון, כתבתי ועוד איך כתבתי בכל השנים, אבל אמת זו תקופה שלא כתבתי ולא מפני שיש לחב"ד חסינות, אלא מפני שקורה שם משהו מאוד מעניין, כבר תקופה שמשקיעים הרבה מאמץ בשני הצדדים לאחדות

מה שקרה היום בכותל המערבי היא ההוכחה כי חב"ד שונה מקהילות אחרות בכל הקשור ליחסים שבין הפלגים. האמת היא שבחב"ד אי אפשר לקרא להם פלגים מפני שאינם קהילות נפרדות. נכון אלו משיחיסטים ואלו שפויים, אבל תמצאו אותם מתפללים יחד מתחתנים זה עם זה ולמרות שזה משיחיסט וזה הולך לאהל של הרבי הם יכולים לחיות יחד מבלי שחלילה ישנאו זה את זה

כן, היו תקופות - וגם עתה - שהתדיינו בבתי משפט על נכסים, אבל החיים היומיומיים מתנהלים בשקט ובשלום יחסי. ובכותל המערבי היום מצאנו 15 אלף איש משתתפים בתהלוכה מיוחדת של סיום כתיבת ספר תורה לילדי ישראל כאשר אלו יושבים לצד אלו כאילו אין ביניהם כל מחלוקת

לא שתבינו אותי לא נכון כאילו ששם אין מחלוקת. ועוד איך שיש ובהרבה תחומים. תכנסו לקראון הייטס הרבנים המשיחיסטים מנהלים את עניניהם לבד, הרב האחר לבד, אבל מציאות היא כי בשתי הצדדים עושים מאמץ גדול לחזק את האחדות אז תבא עליהם ברכה.

הלואי שגם בקהילות האחרות ישקיעו מאמצים באחדות ושלא יהיו מחלוקות. ושלא יהיה לי מה לכתוב, זו תהיה שמחתי הגדולה. בויזניץ למרות שהיא מפולגת חיים בשלום וטוב שכך, נקוה שהגלגל יתהפך ובמקום שירבו בפילוגים ובמחלוקת ירבו באחדות ונזכה לביאת משיח צדקנו ומהר

אנו נמצאים בחודש אב תשע"ב, חודש שגדולי ישראל בדורות עברו הבטיחו כי בחודש הזה תתחיל הגאולה, נותרו עוד עשרה ימים, נמתין ונקוה שאכן יתקיימו נבואותיהם

כנסו כאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/08/304805.html

31 תגובות:

  1. כאשר הסיסמה של חב"ד היא, "ישראל, אף-על-פי ש ל א חטא, ישראל הוא, אין בעיה לשמור על מראית עין של שלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. ל"אנונימי" - אני מתאפק לא לכתוב כאן תגובה חריפה

      אבל זאת אומר לך, כליטאי אני יודע על גאונות עצומה בחב"ד אבל הם מסתירים את זה כי לשיטתם [שהיא שיטת התורה האמיתית] אסור להשתמש בתורה כקרדום לחפור בה. שלא כרבותיך-מחבליך-מחבלינו

      תגיד לי איפה מוציאים מידי חודש קובץ חידושי תורה מלא בהערות ועיונים על פלפול בדיוק של ר' עקיבא אייגר או על איזה ר' חיים מסובך (כן כן, בישיבות חב"ד לומדים ר' חיים, הרי סו"ס זה על הרמב"ם......) וכל הנ"ל אליבא דהילכתא, לא כמו במחוזות אחרים שמי שלומד שו"ע אזי לקטן מוחין יחשיבוהו. ר"ל!!!

      כמובן שיש גם על מאמרי חסידות והמשכים עמוקים ושקו"ט בדברי הרב וכיו"ב.

      בשבילם זה הוראה של הרבי "לדעת את כל התורה כולה" (כך בלשון הרב) וזו הדרך שלהם ללמוד תורה לשמה. בשבילך זה אי יכולת לסבול את הצלחת החסידים (כמו שבזמן הגאון ז"ל טענו כי החסידים, היינו בעל התניא וחסידיו, אינם יודעים ללמוד והיום רואים טוב מאוד את האמת)

      מי מדבר על ספרי הפלפולים שמקובל בישיבות חב"ד להוציא פעם בשנה, ואני אישית ראיתי את אחד מראשי הישיבות המפורסמים שלא האמין כשראה שזה ליובאוויטש - "הרי תמיד סיפרו לנו באבע יענטע מייסעס על חב"ד" ביטא הגאון הנ"ל את התפעלותו. אני אישית עד לכך.

      נ.ב. הייתה כתבה בעיתון בקהילה לפני כמה חודשים על ביקורו של יעקב ב. פרידמן בישיבת חב"ד בברינווא צרפת - המשיחיסטית! (כן, תתפוצץ!) שבה לא הסתיר את התפעלותו ושינה לו הרבה בתפיסת עולם על חב"ד

      כל הנ"ל עיני ראו ולא זר. ביקרתי בכמה ישיבות חב"ד בארץ גם בשבתות ראיתי עקבתי ונפעמתי!

      מחק
    2. אתם לא יכולים לשמור על שלום אפילו למראית עין

      מחק
    3. עיין כאן ידיעה שהבאתי הבוקר מאתרי חב"ד ותווכח כי האחדות היא גם בקראון הייסט למרות שיתכן וזה למראית עין

      http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_1794.html

      מחק
  2. בעיר בה אני מתגורר, יש כמה קהילות חב"ד, ופשוט לא יאומן איזו מחלוקות ומריבות יש שם - ממש על כל נושא.
    לא לטאטא מתחת לשטיח, ויש לכתוב על תופעות אלו

    השבמחק
  3. ר' חיים היקר

    נכון שקהילת חב"ד עצמה לא שמה לב לפוליטיות פנים כשמדובר על נושא שהיה יקר לרבי זצ"ל
    ואכן היה שמה מכל קצות הקשת הפוליטית

    אך האם אין טרור רבני מצד הב"ד רבני חב"ד? הרי לא ראינו אף אחד מרבני חב"ד המשיחיסטים דוגמת הרב ווילשאנסקי (צפת)
    או אפילו אילו שמסרבים להלחם במשיחיסטים דוגמת הרב יורקוביץ (לוד)
    האמת שהב"ד איבד הרבה מכוחו ומהרלוואנטיות שלו ורק תבונת החסידים (שלא נשמעת לרבנים האילו אך) יודעים לכבד ולחבד את מעמד המוסד והממסד

    השבמחק
    תשובות
    1. בל"נ אברר למה הללו לא באו, אבל מסרו לי כי תלמידיו מצפת כן היו

      את דגלי משיח ראו שם בכמויות, תכנס לחב"ד אינפו ותראה את התמונות

      על הבמה ראו כמה מן המשיחיסטים כמו הכט מאילת הרצל ועוד כמה

      מחק
    2. הערה נוספת, קח בחשבון שמדובר בכ' אב וחלק נסעו לקזחסטן לציונו של ר' לוי יצחק אביו של הרבי

      מחק
    3. למרות שלא כולם יכלו להגיע,
      כמעט כולם חתמו על קורא - משותף - להגיע, חוץ מאלו שלא הצליחו לתפוס אותם.

      מידיעה, כל מי מרבני חב"ד שהתבקש לחתום - חתם

      מחק
  4. אני רואה שהמשחיסתים גאים במה שכתבת, וזה כותרת ראשית באתר שלהם
    ממש חבל, כי הם נהנים להראות לעולם שהם רק רוצים שלום וכו' כמו חמאס וכדומה
    אבל האמת הוא שמבפנים הם הורסים את חב"ד

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על תשומת הלב, בזכותך עכשיו ראיתי את זה

      בקשר לענין עצמו, למרות שאישית דעתי שונה, ובכל זאת כאשר עוסקים באחדות כלל ישראל בימינו אין ברירה צריך לעשות הכל לאחד את הציבור מפני שהגיע זמן הגאולה אחרת אנחנו בידינו נרחיק אותה עוד יותר

      אני מקוה שיתפכחו בסאטמאר באבוב ובעוד כמה מקומות, מפני שאם אנחנו לא נעשה לפחות את הנסיון הזה לקרב את הגאולה, מי יעשה, החילוני?

      ובאשר לטענות שלך על התנהגות זו או אחרת ברור לך שבמצבנו אף אחד לא ישנה אף אחד אז אין ברירה אלא לחיות עם המציאות

      מחק
  5. חיים אתה רשע או שוטה?!

    חוץ אם תחליט על קבוצה מסיומת שאינה משתייכת לחבד. (גם ב1939 החליטו להגדיר כאלה שאינם בני אנוש ובכך הצדיקו ...)

    קח דוגמה קטנה באנקעט השלוחים תשע"ב האם התקיים כאן :
    http://www.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/1692250/jewish/Celebrating-at-the-Conference-5772-2011.htm
    או כאן :
    http://www.chabad.info/index.php?url=article_en&id=25302

    השבמחק
    תשובות
    1. אין ספק שהם מנהלים כל קבוצה את הענינים לעצמם מפני שמדובר בגישות אחרות. אבל מה שטוב, למרות שהם פועלים בנפרד הם מחזקים את הביחד

      בויזניץ מצב דומה, גם שם כל צד מנהל חסידות לעצמה אבל הם שומרים על השלום. בחב"ד עוד יותר טוב, מפני שבויזניץ לא תראה את אלו מתפללים ידח עם אלו. לעומת זאת תכנס ל-770 ומקומות חב"דיים אחרים ותמצא אותם מתפללים יחד

      מחק
    2. אוסיף אופציה נוספת רשע או שוטה או גס רוח?

      בסה"כ אני אוהד חבד, הייתי מספר פעמים אצל הרבי זצק"ל. אין לי עניין להכפיש יהודים. אבל להושיט טלפיים ולומר טהור אני - לזה קוראים.....

      אתה דווקא רוצה עוד דוגמה קטנטונת - בבקשה.

      http://forum.ladaat.net/index.php?action=printpage;topic=59247.0

      מחק
    3. כתבתי שבקראון הייטס המחלוקת נמשכת, אתה מביא לי מסמך מהמחלוקת ההיא, ובכל זאת יחסית שקט בקראון הייטס כל צד מנהל את הענינים לעצמו וחבל. עדיף שהיו מוצאים נוסחה שכולם יוכלו לעבוד יחד, אבל ממה שהצגת לא סתרת דבר

      מחק
    4. אמרת שאין לך מה לכתוב בחבד - הנה לך בקעה להתגדר בה. לשיטתך, תרחיב בנושא ותאלף את הקוראים בינה. למה תתן להם לטייח?

      אני בטוח שברגע שהנושא יעלה לדיון - אוטומטי יתחילו לצוץ ולעלות נושאים נוספים. לא נצטרך אז לחפש קישורים בשדות זרים, הבלוג שלך ישמש כמקור בלתי נלאה לכל צרה, תקלה, קללה, נגע ומחלה...

      למה דווקא על חבד אתה מנסה לחפות "יחסית שקט" וכו' בעוד שאצל אחרים כל סערה "בכוס מים" אתה הופך לצונאמי דש בה ודש בה הופך בה והופך בה?

      מחק
    5. כל מה שכתבתי הוא מפני שעשו מעשה טוב, ואדרבה שיעשו גם אחרים ואכתוב גם אצלם. וההוכחה, אני מכסה את וויזניץ כל הזמן מעודד אותם עם השלום, ויעידו הפוסטים שכתבתי לזכותם

      מחק
    6. חב"ד לא רבים כי פשוט אין להם זמן. הרבי הטיל עליהם כל כך הרבה דברים. רק ספר התורה שנכנס אתמול מצריך לרשום 304 אלף ילדים. שלוחים מבצעים חתת רמבם הפצה. והרי לך מתכון שאין זמן לריב. בחב"ד כולם עסוקים וכנראה זה הפתרון שצריך להיות אצל כולם.

      מחק
    7. חיים אתה רחוק מלדייק (בלשון המעטה).
      א - מי שנושא חן בעינך בויזניץ ומקבל ממך מחמאות ופירגונים, הוא רק "ההייליגע". אחיו הגדול זוכה ממך לקיתונות של בוז אלא אם כן נזכר בנשימה אחת עם הראשון או אז תוכל לספר כמה אתה מופתע מהשלום.
      ב - אתה בעצמך מספר שניהלת ויכוח (עפרא לפיך - אלא אם כן תחזור בתשובה שלימה לפחות בגיל 70) עם גדול וקדוש ישראל הרכי מחב"ד וכל המטרה שלך זה להציג חסרונות של עם ישראל וכאילו להביא את משיח בדור שכולו חייב. איך כשמגיע לחב"ד עצמה פתאום אתה נזכר שיש דברים טובים ומפרסם "מפני שעשו מעשה טוב" - כלשונך. האם אצל רבי שמואל או בגור אין מעשים טובים שאתה יודע עליהם ולא מפרסם?
      לבסוף כדי שלא תחשוב שיש לי משהו אישי כנגד חב"ד. אני רק יכול להוקיר ולהתפעל מחב"ד, שעדיין לא הוקיעו אחד כמוך. אחר בלותי היתה לי עדנה - זאת גם אחת "מנפלאות" האינטרנט - שזקן כמוך שרשם לעצמו 0 השגים במשך 70 שנותיו עדיין מוצא דרך איך להעביר את יומו.
      בתפילת יתמו "חטאים" ולא חוטיאם מן הארץ.
      אחד שמכיר אותך וחבל לו עליך.

      מחק
  6. בחב"ד יש תופעה מדהימה שאתה לא יכול למצוא בשום מקום אחר :

    אתה יכול לראות פאברענטער חסידים לומדים כל יום 10 שעות חסידות יושבים התוועדות פעמיים בשבוע מתפללים בדביקות ובכל זאת נראה שחסר משהו ביראת שמיים שלהם מין מופקרות כזאת ששוכנת דרך קבע על פניהם הבהמיות ולמה? לדעתי התשובה היא אחת:

    האינטרנט.

    למרות כל איסורי הרבנים וחרמות ואפילו קללות שהטילו כל הגדוילים על הכלי הזה ועל מי שמחזיקו בביתו הם ממשיכים לצפצף ולהשתמש בכלי הטמא והכל בטענה שזה להרבות יידישקייט ונאלת השאלה בשביל להרבות יידישקייט מה צריך יוטיוב? ומה צריך פייסבוק?

    למה אי אפשר להרבות יידישקייט עם אינטרנט חסום ???

    לדעתי אפילו השד לא יודע.
    ועם תוסיף את העובדה שבחורים צעירים מניחים תפילין בתחנה המרכזית למרות כל התועבות ובאותה טענה. אתה מקבל גם תשובה למה האינטרנט אסור כי תראה לאן זה מביא.

    אני יודע שהם טוענים שהרבי הבטיח שישמור על כל הפועלים להפצת יהדות שלא ינזקו ברוחניות ובגשמיות אבל הסיפור עם הרב.... מאוקראינה, יוכיח לנו שמדובר בקהילה מסוכנת ביותר לנו וליהדות כולה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לכל צד שני צדדים, אני בעד חסימות לצעירים ובאשר למבוגרים חסימה בקורתית פחות לאפשר התחברות למקומות שאפשר דרך האינטרנט לעשות גדולות ונצורות

      הפיייסבוק הוא מקום לא טוב. אבל מאידך בלי הפייסבוק אתה לא יכול לעבוד, תדע לך שכמה שזה השחית זה גם הציל רבים. ההורים היום יכולים לעקוב אחר מעשה ילדיהם ולפעול בזמן ולא כשיהיה מאוחר מדי. ובאשר להפצת היהדות אין מקום טוב יותר מפייסבוק להגיע להמונים

      אגלה לך סוד, שכל מכוני הקירוב לא רק החב"דיים עובדים עם הפייסבוק ודוקא שם הם מצליחים יותר, מפני שאפשר לקיים שיחות ישירות ואישיות. כשאתה מדבר בפני ציבור על אחד זה משפיע ועל אחרים לא. בפייסבוק אתה יודע עם מי יש לך עסק ומדבר בשפתו

      האינטרנט היום מציאות שאי אפשר לברוח ממנו. תבדוק כמה שאינם חסידי חב"ד יש להם אינטרנט ותמצא כי אלפים רבים בבני ברק וירושלים יש להם אינטרנט לא חסום בכלל, בעוד שבחב"ד רוב ההורים חוסמים בחברה שכמובן לא סוגרת את אתרי חב"ד. האחרים סוגרים אז אין ברירה ולכן פונים לחברות אחרות

      בקשר להנחת תפילין במקומות ציבוריים, השיקול הזה היה בפני הרבי כבר לפני שנים והכריע כך, אז כמובן שזה לא יעזור לך להתווכח בנושא, כי חסיד אחרי שהרבי קבע כך, אז זהו זה

      בקשר לרב מאוקראיינה הוא לא חב"דניק אם אינך יודע הוא היה חובש שטריימל

      מחק
    2. אתה מדבר מתוך נגיעה כי האינטרנט זה המקום היחיד שבו אתה מוציא לידי ביטוי את כשרונותיך הספרותיים והחתרניים, ולכן באמת היית רוצה שלכל החרדים יהא אינטרנט.(כי חייבים את זה)

      אבל לשמחתי אני יכול לומר לך שאצל כל הציבור החרדי, אינטרנט זה כלי טמא ואפילו חסום, ואברכים שהם עובדי ה ולא משנה מאיזה חוג לעולם לא יגעו בדבר הזה כי אינטרנט כשר זה דבר שלא קיים.

      ואם יבוא זמן כמו שאתה אומר שזה יהיה נחוץ ביותר, עם ישראל ידע להתמודד עם זה בדיוק כמו שהוא התמודד עם המון דברים בהיסטוריה ובין היתר גם גזירות שמד.

      אז להיות חרדי יהיה יותר קשה ויותר יקר. גם לפני האינטרנט זה קשה ויקר להיות חרדי.

      ניתן לראות מתוך כתיבתך הפתוחה והגישה המתירנית לאינטרנט את עובדת היותך חסיד חב"ד.

      "הכל מותר ובלבד שתלבש גארטעל"

      מחק
    3. אגלה לך סוד, החומר שלי מגיע להמונים לא דרך האינטרנט אלא דרך האימיילים. גם מי שיש להם אינטרנט כשר מקבלים את החומר כל מי שמבקש ורשום אצלי, ואני לא צריך להגיע דוקא לאינטרנט הפתוח

      אני מפנה אותך לעיתונים שלי שאותם הוצאתי לאור עד השנה האחרונה שם כתבתי את אותו דבר למרות ששנים נמנעתי מלהצטרף לאינטרנט, היתה לי החלטה שעד שאני לא רואה המונים ממש, ואחרים פתחו אתרים אני לא אהיה זה שיביא את החרדים לאינטרנט. יכולתי כבר לפני עשר שנים להתחיל עם האינטרנט ומה שמנע אותי היה דבר אחד ויחיד שלא להיות מי שדוחף חרדים לאינטרנט

      אגלה לך עוד סוד שכל החומר שאתה רואה כאן עולה גם על הדף, ובעזרת חוברות אני שולח אותם לכל מי שאין אינטרנט

      אתה לא מכיר אותי, מפני שאם היית מכיר לא היית כותב כי הגישה שלי מתירנית. ההבדל ביני לבינך הוא אחד ויחיד, שאני רואה דברים 20 שנה קדימה ומחפש להם פתרון עכשיו לא כשיהיה מאוחר מדי

      מחק
    4. אנונימי של 7:03,

      דווקא כשאני קורא דברים כגון אלו שכתבת, אני גאה להיות חסיד חב"ד. כי אם כל החסרונות של חב"ד, דבר אחד בטוח, אף פעם, אבל אף פעם לא שמענו שהרבי דיבר בצורה לא מכובדת על אף יהודי, ובוודאי שלא על תלמיד חכם.
      ולכן אני כ"כ גאה להיות חסיד של הרבי.
      ותודה לך על שנתת לי עוד הזדמנות להיות גאה!

      מחק
    5. חלילה לי מלדבר סרה באיש אלוקים אם אני לא טועה שמעתי פעם ממישהו בשם לא זוכר מי שהקב"ה נתן מתנה לעם ישראל אחרי החורבן שלושה רביס לנחם את כלל ישראל ולכולם אין ילדים הבית ישראל הרבי מלובביץ ור אהרן מבעלז? או אולי הרבי מסאטמר לא זוכר .

      דברתי על חב"ד היום שבשם הרבי והחסידות מותר לעשות את כל העבירות ולכן לא פלא שהיצר הרע לא מנסה לחרחר ריב כי לא צריך הם בעצמם עושים לו את העבודה,

      היצר הרע עסוק בלחרחר ריב אצל צדיקים כי הם הבעיה שלו אבל אנשים שיושבים כל היום באינטרנט ומפיצים תורה בתחנה המרכזית לא צריך להגיע עד מחלוקת בשביל להפיל אותם וידוע מה שאמר על זה הבית ישראל כאשר שמע שהרבי מחב"ד רוצה שגם בחורי גור יניחו לאנשים תפילין

      מחק
  7. זה שיש מחלוקת בתוך חב"ד זה אמת.
    אלא שזו דוגמא קלאסית בדורנו זה למחלוקת שהיא לשם שמיים אשר סופה להתקיים.
    ומשני הצדדים עושים הכל כדי לא לתת למחלוקת לקרוע את חב"ד שהיא כ"כ חיונית לעם ישראל

    השבמחק
  8. בו בזמן שהנך הולך רכיל מפיץ שנאה ומדון בין כל העדות והחוגים של אחינו בית ישראל , והנך מצפה עוד לרגליו של משיח הכיצד?

    השבמחק
  9. הייתי אמש באירוע בכותל המערבי

    ואני אומר לכם חב"ד היא תנועה בריאה, חיובית שזו הסיבה שהיא מתגברת על כל הבעיות הפנימיות והחיצוניות, וזו הסיבה שיודעים שם להתעלות על כל השטויות.

    חב"ד היא תנועה חיובית שאנשים שם עסוקים כל היום בלפעול למען התורה למען הזולת למען החסידות. אין להם זמן לריב הם לא הולכי בטל, ולכן חילוקי הדעות האידיאולוגיים לא מפריעים.

    אני אומר לכם פשוט להתפעל, במקום אחר בתנועה עם כל כך הרבה סוגים שונים, העסק היה מתפרק. חב"ד מוכיחה שיש לה מנהיג גם 18 שנה אחרי ג' תמוז. מה זרעו בחיים אף הוא בחיים.

    אני יודע שיש מחלוקות, כמו בכל מקום, אבל חב"ד יודעת לתעל את זה לחיובי. התחרות בין האנטי משיחיסטים למשיחיסטים, הביאו להכפלת הפעולות אם לא יותר מכך. התחרות נהפכה לחיובית. ראיתי את הקעמפים של אלפי הילדים, ופשוט בכיתי מהתרגשות.

    לחב"ד יש חיילים מלאים אנרגיות חיוביות. כל צד תורם תרומה מכרעת לחסידות וליהדות. חבד כל היום מנפיקה אירועים ויוזמות. מי שהספיד את חב"ד כל הפרופסורים והחכמים למיניהם שיאכלו את הכובע.

    אשריכם חסידי חב"ד. יש לכם את זה!!!

    השבמחק
  10. את האמת לא האמנתי שחב"ד תחזיק מעמד. לראות עוצמה כזאת בכותל מראה שלחב"ד יש משהו מיוחד. שונים מאד מגור וסטמאר ובעלזא. כנראה שכוחו של הלובביצ'ר רבי זצוק"ל גדול עד מאד, זו תופעה על טבעית חב"ד. פלאי פלאות. יש משהו בזה שאומרים שהרבי חי, אמנם לא בגופו אבל ברוחו ובפעולותיו אין ספק שהוא חי הרבה יותר מכל מיני רעבעלך אחרים.

    השבמחק
  11. ברצוני לציין שהרב ווילשאנסקי לא היה בארץ הקודש בעת האירוע... אמש הוא האם ב 770 בהתוועדות כ' מנחם אב

    http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=70914

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.