רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

החודש אשר נהפך מאבל ליום טוב

תלמיד פונוביז' כותב:

מי לא זוכר את הימים ההם ימי חודש אב ב'ירחי כלה' כיצד המוסד האדיר שהקים נשיא הישיבה הרב כהנמן זצ"ל, נהפך על ידי הרב שך למשא של ביזוי ושיסוי ופלגנות, מידי שנה כולם היו מחכים להצגה של הרב שך שהיה פוער את פיו כחמור, הלשון הייתה מתגלגלת החוצה, ואחרי שעה כבר היו כותרות לנתי גרוסמן ולכולם. אותו מופע אימים שכל שנה היה חוזר על עצמו, העמיק עוד יותר את הפילוג והשנאה שהרב שך יצר נגד גדולי ישראל, ונגד ראשי הישיבה.
 
המעמד האדיר אמש בגבעת התחמושת, בו גדולי ישראל התאספו כאיש אחד בלב אחד, ומרן גדול הדור קדש הקדשים הגראי"ל סיים את הש"ס וכבוד התורה ולומדיה ניסר בחלל האויר. המחבלים ומנהיגיהם נאלצו לבלוע את הלשון, בבחינת מלאך רע בעל כורחו יענה אמן. אין ספק שהיה זה תשובת המשקל לאותם חירופים וגידופים נגד גדולי ישראל שהתחוללו כאן בחודשיים האחרונים.
 
המהפך הגדול שהחל ביתד נאמן בי"א סיוון הושלם אמש כאשר ידם של עמי הארצות ששונאים תלמידי חכמים על התחתונה. אוי, כמה שנים ייחלנו לכך שאותם מחבלים ארורים יכירו את מקומם. עולם התורה הקיא מתוכו את עמי הארצות ששנאת תלמידי חכמים מפעפעת בהם כארסו של נחש.
 
לא חרבה ירושלים אלא בשביל שבזו בה תלמידי חכמים. אמש מעמד הפאר של כבוד התורה ותיקון למה שהפסל עשה כאן יביא לתיקון הגדול של בניין ירושלים במהרה בימינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.